środa, 20 lipca 2011

A Bit of Fry and Laurie (1989-1995)


Długo, długo zanim wymyślono doktora House'a i nastolatki zaczęły piszczeć na widok Hugh Laurie'ego, w brytyjskim filmie i telewizji zajmował się on, wraz z przyjacielem Stephenem Fry'em, działalnością komediową. Panowie poznali się w Cambridge, gdzie zajmowali się, oprócz, jak się domyślam, nauki, występowaniem w Cambridge Footlights. Footlights (jak i cała reszta tego posta, właściwie...) to żywy przykład na prawdziwość złotej myśli wygłoszonej niegdyś przez moją Mamę: "Dobrze zadawać się z inteligentnymi ludźmi - zawsze coś głupiego wymyślą". To amatorski teatr studentów Cambridge, w którym pierwsze kroki stawiało wielu brytyjskich aktorów i komików, między innymi występująca wówczas razem z Fry'em i Laurie'em Emma Thompson, a w innych latach także na przykład dwóch z Monty Pythonów - John Cleese i Eric Idle - czy pisarz Douglas Adams.

Po Footlights działalność komediowa dwóch panów to między innymi granie w "Czarnej Żmii" (który to serial, zakładam, każdy zna i nie muszę go polecać - a jeżeli nie zna, to w tej chwili lecieć nadrabiać zaległości!!) czy "Jeeves and Wooster", a także program "A Bit of Fry and Laurie". Nie ma w nim jakiejś konkretnej fabuły - jest to seria skeczów i zabawnych piosenek, więc nie ma potrzeby oglądania odcinków po kolei (choć pomaga to śledzić perypetie niektórych powracających bohaterów, na przykład menedżerów Johna i Petera). Gdy ja zabrałam się za oglądanie pierwszy raz, zaczęłam od tego skeczu:


No a potem poszło - od linku do linku, i tak ani się obejrzałam, jak zeszła cała noc. Humor, elokwencja Fry'a, piosenki Laurie'ego, inteligencja i charme obu panów - no palce lizać, po prostu! Na dowód podaję poniżej jeszcze parę przykładów. Ale! Oglądacie, drodzy Czytacze, na własną odpowiedzialność. Nie bez powodu opisałam, jak pierwszy (noo, jeżeli chcieć być bardzo dokładnym, to chyba drugi właściwie, o ile mnie pamięć nie myli) kontakt z tym programem skończył się dla mnie - los ten możecie podzielić i Wy, jeżeli nie wykażecie wystarczającego hartu ducha i silnej woli. You have been warned!






Na dodatek, mimo upływu dwudziestu lat, niektóre skecze okazują się być zadziwiająco aktualne...

Znajomi:

No wiadomo.

"A Bit of Fry and Laurie" na:
IMDb
Wikipedii
Filmwebie
Oficjalna strona

A jakby ktoś chciał oglądać po kolei - proszę bardzo.

Brak komentarzy: